Starchallenge

Starchallenge

Starchallengebloggen

Här kommer utvecklingsprat, små nyheter och annat som har med rollspelet Starchallenge att göra.

Skelett i garderoben: Sociala Interaktioner CHECK!

StarchallengePosted by Niklas Wed, December 22, 2010 10:10:30
Har precis författat klart dokumentet om social interaktion. Inget DOW men mer möjligheter än bara regler kring en eskalerande argumentation. Nu är det dags att se över hur intrapersonella (jag ska byta namn på det där) konflikter ska hanteras men det ska bli enkla regler jag hoppas rymma på några a4 på sin höjd.

Sen är det dags för skadesystemet. det är ju bitvis redan påbörjat så det ska inte bli så svårt. Så det här bör jag fixa tills jag börjar jobba igen den 3:e. Däremot kan också företaget kicka igång i januari, februari så då får vi se hur mycket tid som finns.

Men om jag nu blir klar med det jag tänkt till nyår så ska jag slänga ihop några MYCKET grundläggande karaktärer (helt utan någon form av karaktärsgenerering) och renskriva mina regler i en skelettform. Just nu är det något av en sörja med någorlunda röd tråd mellan stycken som är en enda copypaste historia. De karaktärerna kommer sen användas för speltest.

Någonstans där, mina kära speltestare, kommer ni få ett mejl med dessa skelett. Då kommer de ur garderoberna till er och då får jag bäva för er kritik. Jag är MYCKET nyfiken på vad ni tycker.

Nu ska jag ägna delar av den här dagen åt att påbörja interpersonella konflikter. Som jag ser det nu så känns det lite irriterande med att fysiska och sociala konflikter skiljer sig åt. Sociala konflikter fungerar dock i mångt och mycket som färdighetsslag. Därför är jag mån om att det resterande arbetet ska bli så enkelt som möjligt. Men de som letar något strömlinjeformat spel där alla slag slås lika och regelverket ryms på en A4 får titta på andra rollspelsalternativ. Det finns många enkla spel på marknaden. Men nu ska jag inte flumma in på vad Starchallenge ÄR och känsla kring det utan jobba på. God Jul om vi inte hörs innan btw.